سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قائم صنعت سپاهان

 قائم صنعت سپاهان سازنده جرثقیل سقفی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی،طراحی وساخت انواع ماشین آلات(جرثقیل سقفی) جابجایی مواد، نیاز کارخانه ها جهت جابه جایی در خط تولید وحمل بار در انبار ها به راحتی فراهم شده است همچنین سرعت عمل و ایمنی پرسنل را نیز به همراه داشته که این مسئله مهم در صنایع بزرگ دیده میشود.

جرثقیل سقفی

درتمام فعالیت های ساختمانی، صنعتی و تجاری به غیر از نیروی بازوی انسانی برای جابه جایی مواد با اجناس با مقیاس وسیع از بالابر ها و جرثقیل سقفی استفاده میشود. برای این منظور و مسائل بیشماری مورد استفاده قرار میگیرد. ولی مادر اینجا جرثقیل هارا مورد برسی قرار میدهیم.

جرثقیل سقفی به طور کلی وسیله ای است که قابلیت حرکت بار را همراه با محدودیت چه به صورت افقی و چه بصورت عمودی دارد ودر کل تشکیل شده از:تراورس، راهبر، پل، کالسکه و یک قالب که کارآن بلند کردن اجسام وحرکت دادن آنها به سوی دیگر است.

اجزای مکانیکی جرثقیل سقفی

راهبر طولی

راهبر طولی یا کلگی جرثقیل سقفی مطابق با ظرفیت و دهانه جرثقیل به صورت تک پل و جفت پل ساخته می شوند قطعات اصلی تشکیل دهنده یک راهبر طولی عبارت اند از:

  • قوطی مستطیلی که از ناودانی یا پروفیل و یا ورق جوشکاری شده ساخته می شود.
  • چرخهایی با قطر 160 تا 500 میلیمتر از چدن آلیاژی با گرافیت کروی با با نام صنعتی GGG70 با مقاومت به سایش بالا و حرکت مناسب و صدای پایین.
  • پیچ های با مقاومت بالا جهت اتصال راهبر به پل.
  • موتورگیربکس های حرکت طولی.
  • ضربه گیر ها با قابلیت الاستیسیته بالا برای مهار ضربه در انتهای راهبرهای طولی بسته می شود.

طول راهبر ها بستگی به ظرفیت، ارتفاع، دهانه، سرعت حرکت طولی و تک پل یا جفت پل بودن جرثقیل سقفی دارد.

پل جرثقیل

کالسکه حرکت عرضی

در جرثقیل سقفی جفت پل جهت حرکت عرضی وینچ بالابر بر روی آن سوار می شود و معمولا نیروی محرکه آن توسط یک یا دو عدد موتورگیربکس تامین می گردد. ابعاد و توان کالسکه به ظرفیت و ارتفاع وینچ بالابر بستگی دارد.

هت تماس : 09133072290 میرزائی
قائم صنعت سپاهان طراح و سازنده انواع سقف های ثابت ، سقف متحرک ، بالابرهیدرولیکی ، سقف متحرک استخری ، اسکلت فلزی ، سایبان خودرو و.. است.
منبع : ghaemsanatco.ir